Avril pro Terms and Conditions
Welcome to the avril pro service area. Avril Supermarché Santé operates the ‘avril pro’ brand and offering. The use of avril pro products and services is subject to the terms and conditions set out below. By using the avril pro services on avril.ca, you acknowledge that you have read and understand these terms and conditions. If you do not wish to be bound by these terms and conditions, you shall not use avril pro nor recommend avril pro products through avril.ca.
Avril pro Terms and Conditions of Use
Avril pro Health Professionals Users
To use Avril pro services, you must be a health professional, have created your professional account on avril.ca, received confirmation of your registration from Avril pro Customer Service, and have read and accepted the Avril pro terms and conditions.
The accuracy of the information provided in your Avril pro profile, as well as the professional activity proofs you provide (list of eligible professional activity proofs), is your sole responsibility. Avril pro Customer Service reserves the right not to approve your profile if the information is incomplete or non-compliant. You will be informed of the status of your registration.
It is your responsibility to inform us if you are no longer eligible to receive compensation in the course of your professional practice. You will be able to continue your activity on Avril pro without receiving additional compensation linked to orders from your customers.
Our Avril pro Customer Service may later request proof certifying your professional practice. Without the required documents, your access to Avril pro services could be suspended.
Limitation of Liability
The content, information, and use of Avril pro online services are subject to the liability limitations of the avril.ca website (see avril.ca terms and conditions).
Site Operation Location
Professional Remuneration
Choosing your Remuneration
When you register, you choose whether or not to be remunarated, depending on your affiliation or professional order. You are fully responsible for this choice.
If you opt for remuneration, you will receive a commission that can go up to 20%. You will receive direct deposits into the bank account you registered on the payment platform at the end of each month.
If you change your mind, you can switch from compensated to non-compensated mode or vice versa. To implement this change, contact our Avril pro Customer Service. There is no retroactive effect.
Details of Remuneration by Brands and Products
Products chosen in the "Avril pro" categories are identified by a small blue "Pro" label. When your customer purchases "Pro" products, you earn up to 20% in additional benefits: a commission that can go up to 15% + 5% discount in Avril dollars in your Avril account.
Your customer also receives a 5% discount in Avril Dollars in their personal account.
- For commissions, see Health Professional Remuneration (information reserved for professionals registered on Avril pro).
- For the use of Marguerite dollars, see the Marguerite Program.
You can also include all other products available online on avril.ca in your recommendations to your customer.
For the first order from your recommendation on avril.ca, you receive 2x Avril Dollars in your account and your client also doubles their Avril Dollars.
The levels of remuneration per product (commission and April dollars) may change at any time, without prior notice. The rates that apply are those of the day the order is sent by the end customer.
Remuneration Activation
Once your customers have completed and paid for their order in their account on avril.ca, your remuneration is activated.
When your client reorders on avril.ca, independently, "Pro" products from a recommendation you prepared, you receive your commission again on the pro products for 90 days from the date of the recommendation you sent them.
Au-delà de 90 jours après l’envoi de votre recommandation, les rémunérations avril pro (votre commission en %) ne s’appliquent plus. Elles se déclencheront à nouveau lorsque vous enverrez une nouvelle recommandation à votre clientèle. Toutefois, vos clients bénéficient en tout temps de programme Marguerite régulier, qui est de 1 % minimum sur les produits achetés (voir Programme Marguerite) lorsqu’ils rachètent les produits recommandés par vos soins.
Commande client à la suite d’une recommandation sur avril pro
Commandes de votre clientèle
Les commandes de votre clientèle qui suivent vos recommandations sont faites sur le site avril.ca. Les règles et utilisations du commerce en ligne avril.ca sont définies dans les termes et conditions avril.
À noter : Avril livre les produits secs et ambiants, de format inférieur ou égal à 2 kg. Les produits frais ou surgelés sont disponibles en succursale ou en ramassage uniquement.
Voir Service de livraison et Service de ramassage en succursale.
Retour de produit
La politique Avril d’annulations et retours de produits commandés s’applique.
Lorsqu’un client retourne un produit recommandé ou le fait rembourser, et que ce produit vous donnait droit à une commission, le montant de la commission sera déduit de votre rémunération le mois suivant.
En cas de détection de fraude ou d’impossibilité de procéder au paiement, le montant de la rémunération liée à la commande est déduit aussi le mois suivant.
Recommandations éligibles pour l’attribution de rémunération
Toutes les recommandations faites par des professionnels agréés sur avril pro sont éligibles. Dans le cas où deux professionnels effectuent la même recommandation de produit à un client, c’est la dernière recommandation en date qui s’applique. Le professionnel de la recommandation la plus récente reçoit la rémunération des produits concernés.
Limite de responsabilité des recommandations de produits avril pro
Les produits recommandés, les conseils associés et les posologies indiquées sont sous votre entière responsabilité. Avril met à votre disposition des informations des producteurs au mieux de leur disponibilité.
Modalités de versement des rémunérations
Commission professionnelle
La commission est versée par virement automatique aux 30 jours à la fin de chaque mois, dans le compte bancaire que vous avez indiqué dans la plateforme sécurisée Stripe lors de votre inscription avril pro.
Si vous souhaitez modifier vos coordonnées bancaires, vous communiquez avec Stripe. Avril ne capture aucune information bancaire ou financière de ses clients. Avril n’est pas responsable des échanges de données ou financiers entre la plateforme Stripe et ses clients.
Fréquences de versement des commissions
Avril effectue la clôture des achats des 30 derniers jours le dernier mercredi de chaque mois. Avril met en place le transfert bancaire via Stripe la 1ère semaine du mois suivant.